"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać"
Antoine de Saint-Exupery

środa, 23 stycznia 2013

Biały anioł z masy solnej

Potrzebne produkty:
1.Sól drobna
2.Skrobia kukurydziana
oraz: woda, rondel, pędzelek, szpikulec do szaszłyków, drewniana łopatka modelarska, ozdobny guzik, spinacz biurowy, farba akrylowa, lakier poliuretanowy

Wykonanie masy:
2 filiżanki (lub szklanki) soli rozpuszczamy w ok. 1/3 filiżanki wody i gotujemy (ok. 4 min.). Zdejmujemy z ognia. Następnie mieszamy 1 filiżankę skrobi kukurydzianej z 1 filiżanką wody i wlewamy do roztworu soli. Wszystko dokładnie mieszamy, podgrzewamy, aż masa zgęstnieje. Modelujemy gdy masa przestygnie.
Wykonanie aniołka:
1. Na stolnicy, wałkiem rozwałkowałam masę i wycięłam nożem potrzebny element. Wzór skrzydeł mam zrobiony z kartonu. Anioła modeluję już na przygotowanej podkładce, na której pozostanie to wyschnięcia. Jest to tektura, obciągnięta papierem do wypieków.

2. Jako zawieszkę zastosowałam spinacz biurowy, wcisnęłam go lekko w podstawę głowy. Następnie  uformowałam głowę i szyję. Każdy nowy element przed połączeniem, smarujemy lekko wodą i delikatnie dociskamy, zwracając uwagę, aby czegoś nie zdeformować.



3. Z wałeczków uformowałam, a następnie przykleiłam nogi. Drewnianą łopatką lekko zaznaczyłam palce.











 4.Czas na sukienkę. Znowu trzeba rozwałkować nowy placek i wyciąć zaplanowany kształt, następnie wytłoczyć wzór. Ja zastosowałam do tego ozdobny guzik. Można wykonać to tak, jak nam podpowie wyobraźnia.

 Sukienkę układamy i drapujemy - pamiętamy o zwilżaniu powierzchni wodą (najlepiej pędzelkiem).







 5. Ręce również formujemy z wałeczków, przyklejamy do ramion, układamy. Ja w rękach aniołka umieściłam serduszko.


6. Włosy zrobiłam z prostokątów , naciętych na 3/4 ich długości . Należy delikatnie przenieść je na głowę aniołka i uformować loczki za pomocą szpikulca.
 7. Tak wykonany Aniołek czeka do całkowitego wyschnięcia.

8. Po 2 dniach - wykończenie - czyli malowanie twarzy trochę złotej farby na sukienkę i serce. Całość pokryta dokładnie lakierem. Anioł ma 22 cm.


"Dam Ci serce szczerozłote"

Dziękuję za uwagę i życzę powodzenia.

20 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis na masę solną, ja nigdy nie dodawałam masy kukurydzianej i nie gotowałam tego, a dzięki temu widzę masa jest rzeczywiście gładsza i bardziej plastyczna. Super! Dziękuję za kursik - anioł jest zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się bardzo sposób zrobienia włosków. Muszę wypróbować. Ogólnie zaciekawił mnie przepis, ale nie wiem czy skrobia kukurydziana jest łatwo u mnie dostępna.

    OdpowiedzUsuń
  3. No i teraz już wszystko jasne! :D
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz się spotkałam z takim przepisem , koniecznie muszę wypróbować . Super kursik, dziękuję. Anioł jest prześliczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik ..chyba sie suszę i spróbuję ..a co ...jesli nie teraz to kiedy ?
    Pozdrawiam E:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za kursik . Anioł cudowny . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie robiłam nic z masy solnej, a tym bardziej takiej jak ty polecasz, ale aniołek wygląda wspaniale ;) Muszę się odważyc i spróbowac coś ulepic!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie i przejrzyście napisane ;-)) Aniołek sliczny ;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna konsystencja chyba tej masy wychodzi. Aniołek taki naprawdę anielski!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne wykonanie. Masa z mąka ziemniaczaną wydaje się być dużo bardziej plastyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczny aniołek i ciekawy przepis na masę. Ja lepiłam swoje aniołki latem i słoneczko je dosuszało. W moim przepisie był dodatek kleju do tapet, co podobnie jak skrobia kukurydziana dało bardzo plastyczną efekt.
    Pozdrownenia!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dodawałam klej do tapet przy klasycznej masie solnej, z mąką pszenną.

      Usuń
  12. Artsenio jestem tu już dziś kolejny raz, patrzę na Twoje Anioły i zachwycam się nimi ...czytam kursik i mam pytania; jakich farb używasz do malowania, czy aniołka zostawiamy do wyschnięcia w temp. pokojowej czy suszymy w piekarniku i lakier. Jaki ma być ? zwykły bezbarwny czy specjalistyczny ? Ina

    OdpowiedzUsuń
  13. Anioł piękny :) dzięki za przepis na tą masę. Musze kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe sa wyroby z masy solnej...Aniol jest bardzo ladny,pracochlonny , ale efekty super!
    Sciskam mocno Ewo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuje za przepis :), na przyszły rok z pewnością zrobię ozdoby na choinkę i w końcu będą one śnieżno białe tak jak zawsze chciałam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale ,że podałaś ten przepis.Anioł wykonany przez Ciebie jest przeuroczy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe, pozwoliłam sobie podlinkować

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis mnie totalnie zaskoczył! Za chwilkę lecę go wypróbować a jeśli nie dziś to z samego rana :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie
    :)
    oliwiaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz.

Wyróżnienia

Wyróżnienia
od Cath i Ani, Marioli Wichrowskiej, Koralikowego Raju

od Lidki

od Iny i Toja -12

od Ani i Marioli Wichrowskiej

od frezji i Ani

od Marioli Wichrowskiej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...