"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać"
Antoine de Saint-Exupery

poniedziałek, 22 marca 2021

Dzierganie i filcowanie

 Witam serdecznie.

Nie wiem od czego zacząć. Bo tak jest, jak się raz w miesiącu odkurza bloga. Na pierwszy ogień pójdą najnowsze prace czyli filcowanki. 

 Bo jak inaczej nazwać jajka ozdobione wełną. 






Przeznaczenie - upominki dla rodziny i przyjaciół. Kolejne filcowanki w trakcie pracy.

A teraz coś o spełnianiu marzeń. Nawet takiego małego jak posiadanie szalika. 

Ale nie jakiegoś tam szalika. Miał być długi i już.  Wszystkie dostępne, sklepowe szaliki były dla mojego męża zbyt krótkie. Z drutami sobie jakoś radzę, nie pozostało nic innego jak zakupić odpowiednią włóczkę (składu nie pamiętam) i przekładać prawe i lewe oczka. Szalik ma ok 215 cm czyli można się otulić. 

Przetestowany w czasie zimy  razem z czapką.


Czapka męska mimo że modelka jest kobietą.

Chleb - wychodzi mi przypadkiem kącik testowania przepisów na chleb. 

Kolejny chleb upieczony wg przepisu MARZENKI

Chleb na zakwasie z kaszą gryczaną.  

Wszystko zgodnie z przepisem na blogu https://www.kulinarnamaniusia.pl/2020/05/chleb-na-zakwasie-z-kasza-gryczana.html

Jedyna zmiana to używam kaszę gryczaną białą a nie taką z woreczka z dodatkami.

Piekłam go już dwa razy i polecam. Jest pyszny.

Moje poranne uzależnienie (chyba nie groźne? ) - kromka chleba, miód, biały ser, cynamon i dopełnieniem są kiełki (też domowe).

Dziękuję za Waszą obecność, wszystkie pozostawione komentarze pod poprzednim postem.


41 komentarzy:

  1. Kiełki z cynamonem - to dopiero ciekawostka:) Sama też robię kiełki, bardzo je lubię. Kanapka wygląda smakowicie, muszę spróbować. Szaliczek i czapeczka pierwsza klasa! Najpiękniejsze jednak są jajeczka - no zachwycające.
    Dobrego tygodnia Ewuniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam taką kanapkę. To nasze ulubione pierwsze śniadanie, do tego filiżanka kawy. Teraz tylko Inka ale jak nie można tego co się lubi to się lubi.....itd.

      Usuń
  2. Ale wspaniałości się tu nazbierało bo i przepiękne filcowanki i szalik długi i cieplutki też takie lubię i pyszny chleb z miodem aż trudno wybrać co lepsze. Jak dla mnie to wszystko co pokazałaś jest super . A czapka choć męska na damskiej głowie pięknie wygląda. Dobrego tygodnia życzę😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lucynko. Wzór czapki można i na damską głowę. Jak najbardziej. A z szalika mąż bardzo zadowolony - to i ja też.

      Usuń
  3. Ooo...jajeczka cudne, dopracowane, śliczności. A chlebek apetyczny, też sobie piekę chlebki na zakwasie, ale z kasza gryczną jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczerze ten chleb. Dobry smak i jeszcze kasza - samo zdrowie. Dziękuję za pochwałę jajeczek.

      Usuń
    2. Spróbuję, bo mocno mnie zaintrygował.

      Usuń
  4. Jajeczka mnie zachwyciły, chyba nie widziałam jeszcze takich. Szalik i czapkę zrobiłaś pięknym wzorem.
    Podziwiam chleb, u mnie mąż się zajmuje ostatnio pieczeniem chleba, taki domowy smakuje zupełnie inaczej.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam zdjęcia makowca upieczonego przez Twojego męża, chleb też pewnie jest super. Cieszę się, że podobają Ci się moje prace.

      Usuń
  5. Witam Cię Ewuniu serdecznie. Mam nadzieję tym razem pozostać na łonie blogowym na stałe. Jest troszkę więcej czasu, może się uda........:)
    Zawsze zastanawiałam się jak nazwać te ozdabiane jajeczka, wełną? No i proszę jak fajnie to brzmi . Masz racje filcowanki:)
    Pięknie się prezentują te Twoje. Zwłaszcza wpadła mi w oko ta filcowanka ozdobiona makiem. Śliczna. Komplet udziergany na drutach jest super. Najważniejsze ,że sprawdził się przy obecnej mroźnej zimie.
    A śniadanka jadasz jakże pyszne no i zdrowe.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja też mam nadzieję, że będę systematycznie odwiedzać blogi i czasami coś pokazać swojego. Po raz n-ty przekonuję się o wyższości blogów nad fb. Tylko czas momentami mi się kurczy. Ale najważniejsze, że nuda nas nie dopada, bo zawsze wynajdziemy coś co nas fascynuje. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. Ja też nie próbowałam kiełków z cynamonem ale jedno i drugie bardzo lubię:)
    Ewo, Twoje filcowe jajka są piękne, przyznam się, że trochę mnie ciagnie w tym kierunku, chciałabym zrobić sobie kilka drobiazgów ale przyznaję, że nie wiem jak sie za to zabrać :), ale Twoje jajka są cudne!
    Taką czapkę i szalik to sama miała bym ochotę zrobić:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do filcowania. Jeżeli będę mogla pomóc to chętnie to zrobię. Ja szukałam filmików w sieci i też pytałam. Parę lat temu było więcej blogów osób filcujących. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Te jajeczka są normalnie idealne, baśniowe, cieszące oczy, budzące radość, są do zakochania się od pierwszego wejrzenia. <3 Przyznam, że przemiło mi się czytało o spełnianym marzeniu, krótki, ale przepiękny tekst, spełniłaś marzenie ukochanej osoby i to jest naprawdę wspaniałe. Kromka mnie zaciekawiła, jeszcze takiej nie jadłam i aż mnie ciekawi, jak smakuje. Kiełki mam, miód mam, nie mam białego serca, cynamon też mam...muszę spróbować. :) Pozdrawiam najserdeczniej, fajnie, że jesteś. :*******

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko za tyle ciepłych, budujących słów. Zawsze umiesz znaleść coś co mnie uskrzydla. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Jajeczka są cudne :).

    Super komplet mężowi zrobiłaś. Musi być z niego niezły zmarzluch ;).

    No powiem Ci, że ciekawe jadasz śniadania :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, milo mi, że moje prace znalazły uznanie.

      Usuń
  9. Ewuniu, pisanki z wełny czesankowej prezentują się wyśmienicie!!! Ja swoje filcowanie ograniczyłam do techniki na mokro, więc pracę z igiełkami podziwiam jeszcze bardziej. Szal i czapka dla męża wspaniałe!
    A Twoje śniadanko pysznie wygląda. Uściski przesyłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinka z całego serca i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  10. Pisanki przepiękne, szczególnie ta makowa!
    Super komplecik dla męża; mój do tej pory nie może się doprosić kolejnej czapki:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób mężowi też! Tyle pięknych sweterków dziergasz to co tam dla Ciebie czapeczka.

      Usuń
  11. Ależ cudne te pisaneczki. Jesteś Ewuniu bardzo uzdolniona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też lubię takie dłuugie szle, super komplet z czapką :)
    Wszystkie filcowe pisanki śliczne, ale ta ciemna, mniejsza bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem zachwycona jajami- widać że miłość z filcem jest odwzajemniona:)
    za szalami nie przepadam wole chusty i kominy, ale każdy nosi to co lubi, a Twój jest świetny i na pewno przydał sie tej zimy:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydał się szal i czapka też. Dziękuję z zachwyt nad jajami. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  14. Wowww!!!Przecudowne są te jajeczka:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przyznać, że pierwszy raz spotkałam się z takimi jajkami. Trafiłam przypadkiem na Pani blog, robi Pani bardzo piękne rzeczy. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne są te jajeczka a jeżeli chcesz się pobawić wzorami na drutach to zaglądaj do mnie,tutaj zamieszczam wzory https://pl.pinterest.com/bogumilap/druty-wzory/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale piękne te jajeczka !!! Czy to na styropianie to filcowanie ? Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachwycające te pisanki. Kształtne i piękne zdobione. I najważniejsze! niespotykane.

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześliczne są te filcowe jajeczka! Widywałam takie "filcowanki" ale Twoje są wyjątkowej urody, idealne! Szalik to prawdziwy gigant :). Napracowałaś się przy nim, ale skoro się sprawdził, to warto było :). Chlebek mnie zaciekawił, no i to połączenie na kanapce intrygujące, muszę spróbować.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakie piękne kochana. Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pisanki przepiękne....Ja uwielbiam Twoje "filcowanki"

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne filcowanie jajka. Robiłam filcowanie jajka 3 lata temu na warsztatach ale moje nie były takie dopracowane. Szalik i czapka dla męża super. Chlebek na pewno smaczny. Kołków z cynamonem jeszcze nie jadłam. Chleb czasem piekę i na drożdżach i na zakwasie. Nie ma to jak domowy chleb

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne jajeczka -cudne dla oka i miłe w dotyku .

    OdpowiedzUsuń
  24. Same cudeńka Ewuniu, tylko gdzie Ty sie podziewasz kochana? 😘
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz.

Wyróżnienia

Wyróżnienia
od Cath i Ani, Marioli Wichrowskiej, Koralikowego Raju

od Lidki

od Iny i Toja -12

od Ani i Marioli Wichrowskiej

od frezji i Ani

od Marioli Wichrowskiej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...