"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać"
Antoine de Saint-Exupery

sobota, 13 lutego 2021

 Witam bardzo serdecznie w ten piękny, zaśnieżony dzień.

1. Dla przełamania tej bieli, ufilcowałam naszyjnik z wełny czesankowej. Jest to wełna z merynosów australijskich, delikatna i nie " gryzie" w szyję.




2. Broszka

3. Chleb 100% żytni.

Jak pisałam poprzednio, piekę w domu chleb. Jest to chleb z mąki orkiszowej i żytniej. Tak 50/50 poszczególnych mąk. Czasami proporcje się zmieniają gdy dodaję mąki owsianej lub gryczanej.

Ale marzyło mi się upiec chleb z samej mąki żytniej. Jednak jakoś nie mogłam się odważyć (jakby było się czego bać!). Naczytałam się , że nie wychodzi w domu, że wymaga długich, czasochłonnych zabiegów .. itp.

Znalazłam na blogu Marzenki  

przepis na chleb 100% żytni na zakwasie.  Upiekłam wczoraj - jest pyszny, może jeszcze nie doskonały, ale dobry. Przełamałam się i przepis zapisany do wykorzystywania. 


 

To dla odwiedzających

 Ciesz się, że jesteś na świecie

i że razem z nim cud stanowisz.

                                                         Wilhelm Raabe

                                

36 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z tym naszyjnikiem, rewelacyjny efekt. Mój styl. Pozdrawiam ciepło!








    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest ten naszyjnik Ewuniu, ślicznie wycieniowałaś czerwień co dało znakomity efekt. Broszka też urocza:) Chlebek wygląda smakowicie, może i ja się w końcu zmobilizuję... Buziaki na weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej to zacząć ale zapewniam Ewuniu, pieczenie chleba to wielka frajda. I pierwsza, jeszcze ciepła kromeczka z masłem - cudowny smak.

      Usuń
  3. Przepiękny naszyjnik! Chleba jeszcze nie piekę, ale kiedyś to w końcu nastąpi :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny naszyjnik, a chlebek piękny! Nie ma lepszego niż domowy, my już w ogóle nie kupujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Ewo, bardzo ciekawy ten naszyjnik, super pasuje do ciemnej bluzki, sukienki. Pięknie ją ozdabia. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naszyjnik na gładkich, jednokolorowych ubraniach wygląda bardzo ładnie. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piękne!!!
    Chlebek apetycznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne filcowe ozdoby!!! Zawsze są na czasie. Chlebuś zachęca mnie do pieczenia. Może się zdecyduje...

    OdpowiedzUsuń
  8. Naszyjnik i broszka wyglądają pięknie, a chlebek? mniam! Sam chleba jeszcze nie piekłem, piekę czasem bułeczki; może w tym roku i ja takowy upiekę.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pieczesz bułeczki to i chleb upieczesz. Dziękuję za miłe słowa o moich pracach.

      Usuń
  9. Piękny ci chlebuś wyszedł Ewuś. Pozdrawiam cieplutko :-) i dziękuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje prace Ewuniu zawsze mnie czarują, są przepiękne. Na chlebek też mam apetyt.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiekne filcowanki. Zazdroszczę, bo jakoś nie potrafiłam się nauczyć. Też zaintereswałam sie pieczeniem chleba. Trudno mówic, że robię postępy, ale....

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny naszyjnik!!! Pięknie przełamuje czerń. Broszka również cudna!
    Chlebek wygląda apetycznie.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  13. Naszyjnik piękne wygląda na tle czerni i bieli, broszka cudna.
    Chlebek kilka razy piekłam, ale mój M.nie przepada. Teraz raz w tygodniu jedziemy po duże zakupy, a po chlebek chodzimy do sklepiku wiejskiego, więc jest pretekst do wyjścia do ludzi.:)
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Broszka urocza ale naszyjnik to po prostu mistrzostwo świata!
    A co do chleba pieczenia to jak widać nie taki diabeł straszny jak go malują ;)) Ja już od dawna piekę chleb w domu :) tyle, że pszenny. Niestety żytni nie służy memu zdrowiu. Trzymam kciuki za wypieki!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś kobietą wielu talentów. Coraz częściej mam wrażenie, że jest to gatunek na wymarciu. Świat dostarcza tyle rozrywek, że ludzie coraz częściej są konsumentami niż twórcami.
    W Twoim poprzednim opisie zabrakło mi tylko octu robionego przez Ciebie. Jeżeli jeszcze nie robisz, to spróbuj.
    Naszyjnik fantastyczny! Mam coś podobnego kupionego wiele lat temu na kiermaszu i bardzo lubię nosić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne te filcowane kwiaty i naszyjnik i broszka :)
    A chlebek wygląda na smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny naszyjnik i broszka. Chleb wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  18. Prace filcowane jak zawsze przepiękne. Ale Ty przecież w tej dziedzinie jesteś Mistrzynią 😊 Chlebek wygląda bardzo apetycznie. Piekłam przez krótko lecz zaniechałam. Zjadałam zdecydowanie za duże ilości, nie mogąc się powstrzymać😊 Pozdrawiam cieplutko ❤️

    OdpowiedzUsuń
  19. Naszyjnik zachwyca! przepięknie wygląda na czarnym golfie:)
    Osobiście żytniego chleba jeść nie mogę, ale Twój wygląda przepysznie:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie dość, że pięknie u Ciebie to jeszcze i bardzo apetycznie:)O pięknie tych Twoich naszyjników można by się rozpisywać w nieskończoność. Ale broszka również mnie urzekła. Co do chlebka był czas ,że również trochę piekłam .Niestety wiązało się to z ogromnym wzrostem spożywania go przeze mnie:) Łakomstwo spowodowało zaniechanie tego:)Twój wygląda na pychotę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękny naszyjnik i broszka. Podziwiam takie naszyjnik i nie mam pojęcia, jak się je wykonuje, cudo! Zjadłabym taki świeżutki chleb. Cytat również piękny, dodaje pozytywnej energii. :) Pozdrawiam, miej przepiękny dzień piękna kobieto. <3 :)))))))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Chlebek apetycznie wygląda.
    Też taki piekę.
    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz.

Wyróżnienia

Wyróżnienia
od Cath i Ani, Marioli Wichrowskiej, Koralikowego Raju

od Lidki

od Iny i Toja -12

od Ani i Marioli Wichrowskiej

od frezji i Ani

od Marioli Wichrowskiej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...