"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać"
Antoine de Saint-Exupery

sobota, 4 kwietnia 2020

Takie tam...

Odkryłam w tym roku, że sprzątanie to dobry "odstresowywacz" - ale karkołomnie to brzmi.
Trochę już żyję ale chyba dawno porządki tak dobrze nie pomagały mi nie myśleć. Tzn myśleć ale zupełnie o czymś innym niż to co się teraz dzieje.  M-3 to nie jest wielka przestrzeń ale tyle rzeczy trzeba zmieścić. Nie ma strychu gdzie można coś zostawić na później, na kiedyś tam...
Najwięcej czasu zajeło mi odkurzanie książek. Na niektórych półkach stoją w trzech rzędach. Przez lata nagromadziliśmy ich sporo. Parę lat temu, dużo książek przekazaliśmy do biblioteki parafialnej. Ale znowu przybyły nowe i bardzo dobrze. Bo lubimy kupować i dostawać książki. Czytać oczywiście też. Nie tylko odkurzanie zajmowało czas, ale i zaglądanie do dawno odłożonych wgłąb półki. Mamy wiele książek z okresu studiów, które dostawaliśmy od przyjaciół,  z różnych okazji np. imienin, pomyślnie zdanego egzaminu. Mają one szczególną wartość. Pod dedykacją jest zawsze kilka lub kilkanaście imion. Bezcenne.
      Aby nie dać się zwariować staramy się mieć jakiś plan dnia. Stałe punkty naszego dnia to:
- poranna Msza św. - najczęściej Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach lub nasz kościół parafialny
- godz. 15 - Koronka
- godz. 21 - Apel Jasnogórski

Staram się również coś tworzyć. Wykopałam z szuflady jaja styropianowe, kupione parę lat temu. Ale zawsze brakowało czasu aby je jakoś ozdobić. Innego pomysłu nie miałam, pozostało tylko filcowanie.
1.


2. Na blogu MAŁGOSI - " Sztuka w papilotach" zainteresował mnie cykl prac w stylu Zentangle. Trochę poczytałam, pooglądałam i zaczęłam  rysować.
To jest raczej tylko inspiracja. a nie klasyczne Zentangle. Ale frajda z rysowania jest i przecież o to chodzi.

I na zakończenie:
Człowiekowi w życiu
nie potrzeba więcej:
Serce do kochania,
rozum do myślenia
i do pracy ręce.
                                                               przysłowie polskie
 

35 komentarzy:

  1. Ewuniu, ja w tym roku też dokładniej sobie sprzątam. A przy tym słucham katowickiego Radia eM. Ty bywasz w krakowskich Łagiewnikach a ja śpiewam sobie Koronkę z eMką. Filcowane jajo świetnie się prezentuje, taka oryginalna dekoracja! Zainteresowałaś mnie nową dla mnie techniką rysowania, efekty wyśmienite!!! A przysłowie już zapisuję w moim niecodzienniku.
    Wszystkiego dobrego życzę, a przede wszystkim zdrowia i zdróweczka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byliśmy z mężem i Teściową późną jesienią. Ale ciągle mam w pamięci i potrafię się w myślach przenieść do drugiej ławki, naprzeciwko obrazu. Bardzo lubię śpiewaną Koronkę, jutro nastawię Katowice, będziemy sobie razem śpiewać. Dla Ciebie również dużo zdrowia.

      Usuń
  2. Witaj Ewo, w zasadzie nie wyobrażam sobie jajka ozdobionego u Ciebie inną metodą niż filcowanie:))Jest wyjątkowe:))
    Zainteresowała mnie też ta metoda rysownia. Zapewne chodzi o przestrzenność.Zajrzę za chwilę do "Sztuki w papilotach" . Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teniu za dobre słowo. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  3. Serdecznie Cię pozdrawiam Ewuniu. Jestem tak zapracowana, jak zawsze i nie mam nawet czasu na malowanie. Każdego dnia dziękuję P. Bogu, że jeszcze wszyscy jesteśmy zdrowi. Brak mi uczestnictwa w nabożeństwach w naszym kościele, ale staramy się z Mężem wykorzystać ten czas jeszcze mocniej. Piękne jajko wyfilcowałaś, niech ono cieszy Wasze serca. Bądźcie zdrowi a pokój niech napełni Wasze serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i również bardzo serdecznie pozdrawiam. Mąż mówi, że teraz żyjemy jak mnisi - praca i modlitwa. Ale tak wygląda dzień. To pozwala nam utrzymać się w pionie. Dużo zdrowia życzę.

      Usuń
  4. Zdziwiłabym się, jeśli by jajo było inne niż ufilcowane.
    Wyszło, jak wszystko spod Twoich rąk świetne. Rysunki też.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba większość kobiet robi w tym czasie różne porządki. Masz rację trzeba coś robić żeby nie myśleć...

    Jajko jest śliczne i rysunki też mi się bardzo podobają :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy swoje hobby to też trochę łatwiej. Dziękuję za miłe słowo o pisance i rysunkach.

      Usuń
  6. Trudny czas przed nami i nie możemy dać się zwariować. U mnie trochę więcej metrów do sprzątania, ale na razie wymyśliliśmy sobie malowanie. Sprzątanie jest przed nami.
    Piękne jajka stworzyłaś, a rysunki śliczniutkie!!!
    Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i cierpliwości
    Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I masz o czym myśleć - jak będzie pięknie po remoncie ! Dziękuję i również bardzo serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  7. Pomysł na filcowane jaja znakomity, są nietuzinkowe i ślicznie wyglądają.
    Rysowanie to też ciekawy pomysł, dobrze czasem wypróbować coś nowego. Mnie też ostatnio "nosi" i nie uwierzysz - zaczęłam haftować. A tak się zastrzegałam:)))
    Jakby nie patrzeć, wszystko jest teraz inaczej. Najważniejsze to być zdrowym i pozostać sobą. Serdeczności Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli potwierdziło się powiedzeni - nigdy nie mów nigdy. Czekam na hafty, pewnie jak wszystko u ciebie będą piękne. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. Piękne przysłowie i jakże prawdziwe ! Rysowaniem zaciekawiłaś mnie Ewo. Trzeba czasem zrobić coś innego. To na pewno daje nową energię i radość. Jajo filcowane - cudne ! Pozdrawiam serdecznie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie przekonujemy się, że bez wielu rzeczy potrafimy się obejść. Dobrze że mamy swoje pasje i chęć tworzenia czegoś nowego. Co widać jak odwiedzam zaprzyjaźnione blogi. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Wyjątkowe, cudowne, filcowane jajko! Bardzo piękne!
    Życzę Ci moc siły i wytrwałości w tym niepewnym czasie i oby Pan Bóg miał nas wszystkich w swojej opiece!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla Ciebie również życzę opieki Bożej na każdy dzień. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za odwiedziny☺️
    Ja niestety nie mam w tym roku czasu na sprzątanie, rodzina też w tym raczej nie pomaga, 4 osoby w 2 pokojach i każdy ma swój rytm życia..nie ogarniam tego ale są ważniejsze czasem sprawy..trochę Ci zazdroszczę😊 jajko piękne no ale czego sie innego spodziewać po Twoich pracach..
    Zawsze chciałam rysować moze kiedyś...
    Życzę Ci wiele pokoju na Święta i zdrowia dla Ciebie i bliskich. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zawsze w rodzinie są sprawy priorytetowe i tego należy się trzymać. W poprzednim czasie ( czyt. przed epidemią ) wręcz alergicznie reagowałam na pytanie- Jak daleko święta? Czyli czy posprzątałam, umyłam okna itp. Zawsze odpowiadałam wtedy tak - tu padała albo liczba dni do świąt, albo podawałam datę. Jedna z koleżanek poczuła się obrażona.
      Dla ciebie i Twojej rodziny również przesyłam życzenia spokoju i radości z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego.

      Usuń
  12. Jajeczko jest śliczne. Zentannglowe rysuneczki bardzo ładnie ci wychodzą.Te zapełnione kółeczka bardzo mi się podobają :) Pozdrawiam i zdrowia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, Szczególnie za życzliwe słowo o rysunkach.

      Usuń
  13. Ewo twoje artystyczne zdolności są niesamowite. W filcowych pracach jesteś mistrzynią, nieważne czy to chusta, sweter czy jajko! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, bo się rumienię na takie pochwały. Dziękuję.

      Usuń
  14. Przepiękna technika, śliczne takie jajeczko☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne przysłowie i jakie prawdziwe. Powiem Ci, że dla mnie to jest niesamowite, że poprzez bloga poznaję takie unikaty. Nie łatwo znaleźć unikata, bratnią duszę, ale tu jakoś łatwiej. Prześliczne jaja wielkanocne, no boskie! Znam Małgosię i bardzo ją cenię i lubię. Ona to też inspiruje. :) Super sobie poradziłaś, no czuję do Ciebie sympatię, przemiła z Ciebie kobieta. Pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa to jedno jajo. hehe Myślałam pierw, że dwa. Jestem pokręcona. :D

      Usuń
    2. Dziękuję ci bardzo za słowa sympatii. Bardzo mnie cieszą. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  16. Bardzo oryginalne jajko , super ! Rysowanie to wspaniały sposób by się odstresować , i zapomnieć o wszystkim . Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jajko jest piękne i bardzo oryginalne. :) A rysunki w stylu Zentangle tym bardziej wpadły mi w oko. Czy to jest klasyczne Zentangle czy nie... nie ma znaczenia, ważne że daje przyjemność i radość.

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne!!
    Wszystkiego najlepszego z okazji świąt!! Przede wszystkim dużo zdrowia!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Przegapiłam ten wpis, a tu takie cuda! Jajeczko śliczne, zawsze mnie zadziwia, jak to można takie maleńkie cuda z filcu wyczarować :). Fantastycznie Ci idzie z rysowaniem, widzę że z Ciebie dziewczyna wielu talentów!
    Ja oczywiście też porobiłam trochę porządków, bo chociaż chodzę do pracy, to jednak było kilka dni urlopu, no i popołudniami też siedzi się w domu... W sumie to jestem zadowolona, bo i pokój pomalowałam i w różnych papierzyskach zrobiłam porządek i szafy przejrzałam :). Byle tylko zdrowie nam dopisywało :). I tego Ci, Ewuniu, serdecznie życzę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz.

Wyróżnienia

Wyróżnienia
od Cath i Ani, Marioli Wichrowskiej, Koralikowego Raju

od Lidki

od Iny i Toja -12

od Ani i Marioli Wichrowskiej

od frezji i Ani

od Marioli Wichrowskiej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...