"Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać"
Antoine de Saint-Exupery

niedziela, 1 marca 2020

Dzika róża

Róża dzika (Rosa canina L.) – gatunek krzewu z rodziny różowatych, z rodzaju róża. Ludowe nazwy: psia róża, która jest tłumaczeniem nazwy łacińskiej, oraz szypszyna (stąd szypszyniec różany), nazwa o pochodzeniu słowiańskim. Występuje na obszarach umiarkowanych i ciepłych półkuli północnej. Można ją spotkać prawie w całej Europie, na terenach do 1500 m n.p.m., w Afryce Północnej, na Wyspach Kanaryjskich, na Maderze, w Azji, rozprzestrzeniła się także w Australii i Nowej Zelandii[3]. W Polsce jest gatunkiem pospolitym[4].
O zastosowaniu kwiatów i owoców nie będę pisać.
Ale dlaczego piszę o dzikiej róży? 
Bo może i pospolity krzew, niepozorne kwiaty ale jakże urocze i wdzięczne  Dzika róża była tematem kilku moich prac. Obrazy z różnych okresów i wykonane różnymi technikami. Zebrałam je w jedną całość..
1. To najnowszy obraz (2020 r), malowany farbami akrylowymi.

 2. Jedna z pierwszych akwareli. Wielkości większej kartki pocztowej. Można dostrzec datę 2012 r.

 3.Format tej akwareli to A4. Malowana już znacznie później (ale daty nie napisałam)

 4. To jeszcze propozycja dzikiej róży w ołówku.

5. Jest jeszcze jedna dzika róża. Ufilcowałam ją na ponczu.
Było to jedna z pierwszych moich prac (2014) - początki filcowania.. I mam nadzieję, że pamięć mnie nie zawodzi - ponczo jest u Basi.

Ostatnio więcej czasu poświęcam na malowanie, więc i takich postów będzie więcej.
Dziękuję za odwiedziny.

27 komentarzy:

  1. Świetne obrazy! Bardzo chętnie zobaczę kolejne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzika róża to piękny kwiat pięknie to malujesz jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, szczególnie to miło usłyszeć od osoby która pięknie maluje.

      Usuń
  3. Zdolniacha z Ciebie. Kiedyś też próbowałam malować, ale zarzuciłam to już dawno. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tworzysz tak różnorodnie i pięknie. Dziękuję.

      Usuń
  4. Piękne są Twoje róże :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wowww!!!Przepiękne są te obrazy:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne róże,wszystkie :) Kiedys trochę malowałam akwarelą i pastelami,bardzo dawno temu. Teraz ćwiczę na nowo rekę rysując bazgrołki i zentangle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przyglądam się rysowaniu wg zentangle. Na razie tylko o tym myślę.

      Usuń
  7. Przepiękne obrazy, masz ogromny talent. Róże jak żywe:))
    Wiosennie pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podobają Ci się moje róże. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Pięknie malujesz Ewuniu a Twoje dzikie róże są prześliczne. Szczególnie urzekły mnie akwarele - delikatne i eteryczne.
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaniedbałam akwarele ale zawsze jestem pod ich urokiem. Gdy na wystawach są takie obrazy to chyba najwięcej czasu spędzam przy nich.

      Usuń
  9. Ja myślałam, że Ty tylko tak pięknie filcem malujesz. A tu taka niespodzianka!
    Ewuniu, przepiękne są Twoje dzikie róże!!! Każda praca budzi wielki mój zachwyt! Maluj dalej i pozwól cieszyć oczy swoimi pracami:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jest, że gdy więcej maluję wełną to zaniedbuję farby albo odwrotnie.

      Usuń
  10. Przepiękne, wszystkie, jestem zauroczona. A cudowne ponczo nosi moja Droga Kuzynka, która otrzymała je w prezencie ode mnie. Wszystkie Twoje prace są cudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się Basiu cieszę, że obdarowałaś bliską Ci osobę. Dziękuję za dobre słowo, od malarki to szczególnie cenne.

      Usuń
  11. Wow, podziwiam talent! Nie mogę oderwać oczu, cos pięknego ☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Oh, Ewo ! Nie wiedziałam o Twojej pasji do malowania. Dzika róża - w istocie jest piękną rośliną. Podobają mi się wszystkie Twoje prace. Najbardziej chyba ujęły mnie róże namalowane akwarelą i ołówkiem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewuniu filcowanie jest mega w Twoim wydaniu, ale akwarela jest cudowna, pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  14. 47 year-old Structural Analysis Engineer Hobey Tolmie, hailing from Cumberland enjoys watching movies like The Golden Cage and Playing musical instruments. Took a trip to Brussels and drives a Bentley Litre Le Mans Sports 'Bobtail'. to

    OdpowiedzUsuń
  15. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo urzekające są Twoje kwiaty dzikiej róży .Podziwiam Twoje prace z wełny , część z nich widzę pierwszy raz ale kwiatowe wzory pozostają na długo w pamięci.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz.

Wyróżnienia

Wyróżnienia
od Cath i Ani, Marioli Wichrowskiej, Koralikowego Raju

od Lidki

od Iny i Toja -12

od Ani i Marioli Wichrowskiej

od frezji i Ani

od Marioli Wichrowskiej
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...